My Love

My Love

Tuesday, January 11, 2011

Rinduku pada Abah!!!!

Pada 5hb Disember 1996, umurku baru 14 Tahun..Aku telah mendpt 1 berita sedih ttg abahku iaitu Haji Safirol Bin Hashim.. Arwah abahku telah meninggal dunia pd mlm itu.. Yg paling sedihnya, aku x sempat bjmpa dengan dia.. Ketika itu aku masih t'ingat lg kakak aku dtg menjemputku di Asrama utk membawa aku balik ke rumah sbb katanya abah dah keluar hospital.. Aku pun xde la pikir yg bkn2.. Aku pun mmg nak jmpa ngan dia.. Setibanya aku di pintu rumah ku.. aku t'lihat sebujur badan di atas katil yg diselimut dengan kain putih.. Tetibanya aku terus pengsan.. Sedar drpd pengsan tu, aku dipeluk oleh Mak aku.. dan menyatakan " Abah dah xdak".. Aku menangis sekuat2nya & b'lari utk mendptkan abahku.. Aku lihat wajahnya senyum & aku terus mencium dia.. Badan aku lemah.. Aku amat t'kejut dgn apa yg t'jd krn abahku mmg xde apa2 penyakit.. Allah lebih sygkan dia.. Aku Redha atas pemergiannya... Cuma sejak ketiadaannya, hidup aku adik beradik d sara oleh Mak aku.. Tunggang langgang jgk lah hidup kami sekeluarga sbb dahulunya masa Abahku ada, kami dihidangkan dengan kemewahan & apa juga kemahuan, pasti akan dpt.. Tetapi segalanya telah b'ubah.. Kami perlu b'dikari utk meneruskan kehidupan masing2.. Smga rohnya dirahmati & diterangi dgn cahaya keimanan.. Aku tidak akan putus2 utk b'doa kesejahteraan ke atas Arwah Abahku.. AKU RINDU ABAH!!!!!! Al-Fatihah..

No comments:

Post a Comment