My Love

My Love

Tuesday, January 11, 2011

Zaman Nakal ku.. Dolu-dolu la...

Zaman p'sekolahanku b'mula di Sek. Keb. Buluh Lima.. Dkt sgt dgn umah aku.. Just jln kaki je ke sekolah.. drpd Darjah 1 smpi la ke Darjah 6.. Pastu aku mendpt tawaran ke sekolah b'asrama iaitu Sek. Men. Keb. Tun Sharifah Rodziah, Kuala Kedah.. 2 mggu sekali aku b'ulang alik dgn Bas la.. B'himpit2 la aku ngan bdk2 sekolah lain.. Aku x lama kat situ drpd Form 1 smpi Form 3 jer.. Start drpd Form 4 smpi Form 5, aku b'pindah ke Sek. Men. Keb. Tuanku Abdul Aziz, Simpang Empat.. Dari sini lah aku agak Nakal skt.. Bkn Jahat tau.. Nakal jer.. Biasa la bila dah b'campur sekolah ngan bdk2 lelaki ni, byk la gatalnya.. hehee.. Dulu sekolah pompuan je masa asrama tu.. masuk sekolah ni jd lain skt.. hahaha.. Aku drpd sekolah rendah lagi minat b'sukan, Menyanyi & Nasyid..Netball, Bola Baling, Olahraga semua aku join.. Tamak kan.. Org lain naik pentas ambik hadiah utk Pelajar T'baik.. Tp aku naik pentas utk ambik hadiah sukan & Menang Nyanyi Nasyid.. Tp yg pasti AKU TETAP AKU.. hehehe.. Hbs je sekolah menengah tu, konon2nya aku sambung bljr kat Kolej Infotech Mara.. Tp x sempat hbs sbb cikgu aku meninggal time tu.. hehehe.. lawak jer.. Aku mmg malas belajar sbnrnya.. Asyik melepak jer.. Almaklumlah duduk rumah sewa mak aku kat Alor Setar.. Pastu msg2 ada motor lak.. Apa lg, mlm2 keluar la lepak smpi tgh mlm.. Study nya tidak.. Skrg padan la muka aku sbb kena byr hutang MARA tu.. Skrg dah qeja, jd la baik skt.. Tp Nakal tu tetap ada.. Sblm aku kawin, aku selalu gak rempit ngan bdk2 tmpt qeja lamaaku dulu iaitu Mc Donald.. 2 tahun la jgk aku qeja situ.. Tp yg bestnya aku buat 3 qeja sekali.. Itu je yg aku rasa bangga skt bknnya apa, masa tu byk duiittt maaa.. byk lubang masyukkkk.. Time siang aku qeja Opis Goverment, Time mlm start kul 8 mlm - 2 pg aku niaga beger ngan abg ipar aku.. Hari Sabtu & Ahad lak aku qeja kat Mc Donald tu.. Wahhh!!! Mewah betul hidup aku.. pantang ada duit je, aku belanja adik beradik & kwn2 aku.. Lgsg x pikirkan nak menyimpan duit tu.. Naahhh!!!! skrg baru sedar diri.. Betapa ruginya hidup aku dulu sbb asyik ENJOY jer.. Tp aku tetap bersyukur sbb aku masih blh hidup.. Org ckp klu kita x merasa, kita xkan tahu.. Allah adil ke atas semua makhluknya.. Skrg aku hepi sgt wlpn berada dlm KESEDERHANAAN.. Itu lebih m'beri cabaran yg boleh mematangkan aku.. Zaman dolu2 tu biarkan jd KENANGAN... Itulah citer ku yg ingin aku kongsikan.. Hrp Please Please Please.. Kamu Jangan Nakal.. hehehe.. See u

No comments:

Post a Comment